Kysymys:

Omistan -98 mallin (E46) BMW 318 pirssin. Mittarissa on 110000. ongelmana on melkoinen uraherkkyys ja yleinen levottomuus erityisesti moottoritiellä.

Ostin auton 2 kk sitten ja tähän mennessä siihen on:
- vaihdettu etuiskarit samalla etupallot ja tukivarret kumipuslineen (takaiskarit kunnossa)
-säädetty aurauskulmat
-ostettu uudet michelin 195/65 R15 renkaat kun bemari kuulemma on tarkka renkaista.

Kaikki nuo toimenpiteet kyllä paransivat ajettavuutta. Myös
myyjä on testannut autoa ja hänestä se on normaali bemari? Kuitenkin kaikki tuttuni jotka autoa ovat koeajaneet ovat huomanneet levottomuuden. Joko bemari on reilusti yliarvostettu tai sitten autossa on joku vielä pielessä. se on myös ollut päivän bemarilla huollossa. Eivät löytäneet mitään poikkeavaa. Olen myös ajanut muita bemareita ja mielestäni ne kulkivat vakaammin. Joudunko laittamaan alustasarjan, ennenkuin saan auton maantieajettavaan kuntoon? (vuodessa yli 40 tkm) koska tällä hetkellä esim. vaimon VW polo -95 kulkee vakaammin...

Kaupungissa ja pikkuteilla auto kulkee nätisti. Myös laatu ja yleinen "tunnelma" on hyvä. Vielä kun tuon uraherkkyyden saisi pienemmäksi...
eipä muita murheita...

Tapio Ketonen:

Kokemukset Kestotestissä olleesta BMW 316:sta olivat samantapaiset. Auton suuntavakavuus suoralla tiellä oli mielestäni huono ja ohjaus tunnoton. Uraherkkyyttä en havainnut mitenkään poikkeuksellisen pahaksi, ainahan urat hieman tuntuvat.

Ajoin 3-sarjan bemaria Saksassa 50-sarjan renkailla, ja niillä auto tuntui selvästi tunnokkaammalta ja vakaammalta. 65-sarjan kumit saattavat olla liian lepsut bemariin.

Alustasarja ei yksinään riitä, uskoisin, että ensiksi kannattaisi kokeilla terävämmin palauttavia renkaita. Jäykemmät jouset ja iskarit vain heikentävät normaaliajossa mukavuutta, mutta eivät vaikuta suuntavakavuuteen.

Kommentit

Kommentoi kysymystä

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.