Kysymys:

Osassa tehtaalta lähteneissä Fiat Punton jarruputkissa on ilmennyt jonkinlainen valmistusvika. Mikä tuollainen vika voi olla? Eivätkö ne olekin nykyään kuparia joka ei juuri syövy?

Jarruputket on luvattu uusia, käsijarrua myöten.. Nyt kun suojaan alustan, eikö minun pidäkin jättää kässärin vaijerin "paljas osa" massaamatta, vaan ruikkia siihen esim. kotelosuojaa? Sitten on ripustuksissa rasvanipat. riittääkö niihinkin kotelosuoja? Eihän niitä pidä massata umpeen..?

Tapio Ketonen:

Enpä ole kuullut tuosta valmistusviasta, mutta jarruputket eivät taida missään autossa olla alunperin kuparia. Niissä yleensä käytetään rauta- eli teräsputkia, ja ne kyllä osaavat ruostua.

Älä ryydytä vaijeriasi alustamassalla. Sitä kotelosuojaa voit tietenkin hieman laittaa, kunhan sitä ei joudu vaijerin kuoren sisään. Mutta rasvanipat? Ei kai Puntossa sellaisia ole? Jos kuitenkin on, niin rasvanippoihin laitetaan rasvaa eli vaseliinia, ei kovettuvia ruosteenestoaineita.

Kommentit

Kommentoi kysymystä

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.