Kysymys:

Autoni on vm.91 ford sierra 2.0i doch(nelipisteruiskulla),
ja tässä jo pitkän aikaa auto on etenkin kylmänä sammuillut, eli vaikka liikennevaloissa kytkin pohjassa ollessa kierrokset putoavat alle tyhjäkäynnin ja kone saattaa sammua. Joskus ruisku yrittää antaa lisää syöttöä mutta taas parin sekunnin kuluttua kone tekee taas saman. Noin vuosi sitten auto teki vain muutaman kerran noin mutta nyt miltei joka toinen kerta kun autolla lähden. eli siis missä vika?

Auton tyhjäkäyntikin on kyllä suht. matalalla n.700 kierrosta.tyhjäkäyntiä ei tietääkseni voi säätää ilman mitään ihmevempeleitä. Onko kyseessä tyyppivika vai mistä onpi kyse?

Tapio Ketonen:

Ei liene muuta keinoa kuin viedä auto suihkutuslaitteistojen huoltamisen osaavaan korjaamoon. Näitä löytynee useimmilta paikkakunnilta. Heillä on myös ne "ihmevempeleet", joita säädöissä tarvitaan.

Kyllä asia on niin, että autot alkavat vaatia jo sen verran osaamista, että osaavan korjaamon käyttäminen tulee tavallisesti edullisemmaksi kuin yrittää itse taistella vikojen kanssa. Mittalaitteet ovat nykyisin säätöjen kohdalleen saamisessa aivan välttämättömiä.

Kommentit

Kommentoi kysymystä

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.