Kysymys:

Mistähän johtuu se että maahantuojat/autoliikkeet laskuttavat auton omistajilta tyyppivikojen korjaukset? Omasta opel astrastani DI -98 vaihdettiin imusuuttimien tiivisteet sekä ilmanpoistoletku. Lasku lankesi itselleni. Kuitenkin olen lukenut / kuullut muillakin esiintyneen samoja käynnistys ongelmia.
Metro-autossa ja muissakin liikkeissä on, myös muita loppujen lopuksi takuuseen menneitä, töitä yritetty ensin laskuttaa mutta kieltäydyttyäni maksamasta niitä on ne mennytkin takuuseen. Eli yritetäänkö asiakasta rahastaa?

Tapio Ketonen:

Ensimmäiseksi ihmettely: Mikä on imusuutin, missä päin autoa sellaisia on?

Niin maahantuonti kuin korjaamotoimintakin ovat yritystoimintaa, ja yrityksestähän tuossa on useimmiten kysymys. Korjaamon kannalta tilanne on se, että jos työ meneekin maahantuojalta takuun puitteissa laskutettavaksi, se on heikompaa bisnestä, koska maahantuoja tinkii työkorvauksesta, takuutöille on yleensä erilaiset laskutusperusteet kuin asiakkaan maksamille. Korjaamo eli autoliike ei liioin saa varaosista normaalia myyntikatetta.

Maahantuojan kannalta taas kaikki säästö takuukustannuksissa on kotiinpäin, joten senkin ymmärtää.

Kommentit

Kommentoi kysymystä

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.