Kysymys:

Kerropa, miksi -95 vuoden micrani ei lähde kostealla käyntiin...pakkasella kyllä lähtee ja hyvin. Ranskalaisissa autoissa tiedän tällaisia vikoja olevan paljon ja mistähän johtuu?
Bensaa saa tarpeeksi sytytys toimii hyvin kaikki tulpan johdot ja kaikki muukin pitäisi olla OK. Merkkiliike ei osaa enää tehdä mitään.
Kaverin Xantiassa oli tämä ongelma kostealla kelillä, että 99% varmuudella ei sanonut mitään...Vaihtoi Toyotaan, joissa en ole ikinä kuullut olevan sähkövikoja kenelläkään...ja mistähän se johtuu?

Tapio Ketonen:

Kyllähän tuo kosteuden pelko sähköpuolelle viittaa. Jos tulpat, sytytysjohtimet ja virranjakajan kansi sekä pyörrin ovat uudet, niin uusittavaa on enää sytytyspuola. Kosteus on korkeajännitepuolella ongelma siitä syystä, että vanhoissa osissa pintaan kerääntyy helposti epäpuhtauksia, ja kun ne kastuvat, kipinä etsiikin niiden kautta helpomman tien runkoon.

Lika ja kosteus saavat sähkövikoja aikaan joka merkkiin. Joissakin suojaus on parempi kuin toisissa. Vika voi olla myös matalajännitepuolella. Micrassa on kärjetön sytytys, voihan olla, että kostealla kelillä katkoja ei katkokaan sytytysuolan ensiöjännitettä, eikä silloin synny kipinää.

Kommentit

Kommentoi kysymystä

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.