Kysymys:

Voisitte tehdä jutun varaosa liikeiden takuu palautuksista. Esimerkiksi: Motonet ketju ei vaihda takuuna 5-10h käytön jälkeen palaneita H7 ajovalo poittimoita uuteen. Heidän myymillään lampuilla ei ole minkäänlaista palautus oikeutta. He eivät liioin kerro kuluttajalle ostohetkellä että lampun kestäessä vain viikon hän ei saa uuutta reikkoutuneen tilalle. Tulee aika kalliksi autoilijalle ostaa joka viikko 12,3 € maksavat H7 polttimot. Eikö suomessa ole mitää kuluttajan suojaa tällaisissä asioissa. Entä voisiko vedota johonkin tuotevastuuseen.

Tapio Ketonen:

Periaatteessa kuluttajansuojalaki koskee myös polttimoita. Jos siis polttimo palaa vain muutaman tunnin, niin kyllähän siinä on selvästi laissa tarkoitettu virhe. Ensiksi siis kuitin ja polttimon kanssa liikkeeseen. Liikkeessä kannattaa ottaa puhutteluun myymälän esimies ja pyytää häneltä kirjallisena tieto siitä, että liike ei suostu korvaamaan viallista tuotetta. Sitten tämän paperin kanssa mennään kunnallisen kuluttajaneuvojan puheille.

Kommentit

Kommentoi kysymystä

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.