Kysymys:

Kyseessä Hyundai i30 bensaversio automaatilla ja ajettu nyt 10 000 km. Uudesta saakka auton moottorin kierrokset on nykinyt voimakkaasti tasakaasulla/nopeudella. Risteys lähdöissä tehot voi hävitä hetkeksi tai ei tapahdu ensin mitään ja sit lähtee rajusti. Nyt odoteltu 3kk uutta ohjainyksikköä, kun toinen korjaamo totesi vikaa olevan.

Myös mittariston inforuutu jää hehkumaan sinisenä pariksi tuntia ajon jälkeen. Onko tietoa onko muilla ollut samanlaisia "ominaisuuksia" hyundaissa i30 SW uusimalli -10? Myyjä sanoi näitä ominaisuuksiksi tai en osaa ajaa autoa (kaasu pohjaan ja menoksi oli ohje).

Tapio Ketonen:

Kannattaa pyytää myyjältä tuo lausunto kirjallisena. Sittenhän voidaan kysellä täällä julkisesti maahantuojalta, kuuluuko tuollainen käyttäytyminen  tosiaankin i30:n tavanomaisiin ominaisuuksiin.

On ikävää, että Hyundain varaosahuolto toimii nykyisin noin huonosti. Itselläni oli Hyundai aikana, jolloin merkillä ei ollut Suomessa virallista maahantuojaa. Silti Helkama-Auton varaosamyynnistä sai aina heti hyllystä kaikkia tarvittavia varaosia tosin varaosia en juurikaan tarvinnut, Pony oli aika hyvä auto.

Nykyisten DHL:ien ja UPS:ien aikakaudella voisi kuvitella, että varaosapaketti olisi ennättänyt tulla Koreasta Suomeen kolmessa kuukaudessa moneen kertaan. Sitäpaitsi i30 valmistetaan Tsekissä, joten kaipa niitä osia pitäisi löytyä sieltä. Kannattaisi ehkä kysyä asiaa suoraan maahantuojalta.

Kommentit

Kommentoi kysymystä

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.