Kysymys:

Tuli mieleen tässä asia joka ei nyt koske tätä vuodenaikaa, vaan talvea ja pakkasia,mikä tulee vääjäämättä vielä eteen. Eli nämä Vw konsernin TSI koneet ovat kuuluja siitä,ettei ne lämpiä kovin nopeasti. Minusta siihen oh hyvin looginen selitys. Eli autoihin ei saa laitettua kuin öljypohjaan säteilylämmittimen. Sehän tarkoittaa sitä ,että jäähdytysvesi on jääkylmää vaikka kuinka olis lämppärissä.Tottahan toki perinteisellä lohkolämppärillä lämmitetty auto lämpiää puolta nopeammin.Ei voi siihenkään vedota että tsi kuluttaa niin vähän.Kyllä näkyy kylmällä koneella kakku maistuvan ihan liikaakin. Sinänsä moottorille lienee parempi säteily kuin perinteinen lämppäri.Öljyt on notkeat heti startista lähtien.

Tapio Ketonen:

Joo, mutta entäpä jos moottoria ei esilämmitetä lainkaan? Kylmiä ovat tästä huolimatta. Kyllä VW-sukuisten kylmyys taitaa johtua aivan muusta, eli lämmennyttä jäähdytysnestettä ei ohjata riittävästi lämmiyslaitteen kennolle. Päästöjen minimoimiseksi lämpö pidetään ilmeisesti vain moottorissa.

Kommentit

Kommentoi kysymystä

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.