Kysymys:

Kommentti vielä tuohon aiemmin esittämääni kysymykseen joka pääsi palstallesi ja koski Opel Zafiran ensihuoltoa.Koitit puolustella sikahintoja esim vakuutuksilla sos maksuilla ja palkoilla, 79 euroa on mielestäni jo hyvin kattava tuntihinta työstä, loppu, noin 237 euroo jää sitten öljypänikän suodattimen ym pikkusälän hinnaksi! Kysymyshän ei olekaan siitä että jos on varaa ostaa uusi auto niin ei ole sitten varaa huollattaa sitä ,vaan siitä että muutaman kympin tarvikkeista ryöstetään lähes kahden ja puolen sadan euron hinta! Pidät jopa halpana hubana! "Merkkiorganisaatiot tahtovat olla aika pikkutarkkoja sen suhteen, miten ja missä autoa on huollettu. Kotona tehdystä huollosta ei jää luotettavaksi katsottua leimaa huoltokirjaan",

Oletko muuten lukenut esim.Tekniikan Maailman huoltokorjaamotestejä näistä "luotettavien leimojen " merkkikorjaamoista ,joissakin jopa lähes kaikki huoltokohteet on jätetty tekemättä,vain aniharva on tehnyt edes puolet huoltokohteista. Mutta mitäpä siitä ,tulihan luotettava leima,vaikka mielestäni esim 300 € pelkästä leimasta on aika paljon. Kotitallissa olen tehnyt kaikki huoltotoimet aina 100%:sesti ja "leimannut" huoltokirjan nimikirjoituksellani.

"Vapaat korjaamot eivät yleensä leiki sekatavarapuotien myymillä huoltotarvikkeilla, vaan ostavat ne asiallisten tarvikeliikkeiden kautta."

Kotiasentaja mielellään "leikkii" ostamalla Mobil täyssyntteettisensä sekatavarakaupasta toista kymppiä halvemmalla verrattuna "asialliseen liikkeeseen" Sen saa samalla reissulla kun käy ostamassa leipää. Sieltä saa myös samanmerkkisiä öljynsuodattimia kuin "asiallisesta liikkeestä" kolmasosahintaan.

Tapio Ketonen:

Huoltopaikan ja -tavan tietenkin jokainen valitsee aivan itse. Korjaamo on sitä paitsi velvollinen antamaan pitävän kustannusarvion, joten työn ja tarvikkeiden hinnat saa tietoonsa etukäteen.

Huoltotyön laatu on tietenkin oma tarinansa. Kyllähän näitä tekemättä jätettyjä töitä tietenkin on, näin on aina ollut ja näin tulee jatkossakin olemaan. Maahantuojat kuitenkin lähtevät siitä, että tästä huolimatta merkkikorjaamon työ on luotettavaa, yksityisen ei. Eihän se ole reilua tai oikein, mutta näin se vain on. Autoaan itse huoltavalla on ylensä kova työ osoittaa, että autoa todella on huollettu huolto-ohjelman ja autokohtaisten ohjeiden mukaisesti.

Huoltotarvikkeita löytyy halpahalleista joka lähtöön. Asialliset tuotteet ovat tietenkin ok, mutta muutakin on kaupan. Vapaat korjaamot tietävät, mitä ostavat, eikä parin euron säästön takia kannata juosta ympäriinsä, ei vaikka samalla löytäisi edullista leipääkin.

Kommentit

Kommentoi kysymystä

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.