Kysymys:

Hondan ohjauksessa näkyy olevan kuollut kohta keskiasennossa. Samanlaisen ominaisuuden havaitsin vuokraamon Smaxissa, mallia viime tai toissavuosi. Sivutuulessa oli aika painia ajaa, kun keskellä oli kohta, jossa pieni kääntö vaati kunnolla voimaa. Ja kun ratti kääntyi parin asteen verran, voimantarve pieneni ja auto kääntyi turhaan, kun piti vain tuulta vasten ohjata. Tuntui samoin siltä, että tehostin oli keskellä pois ja pieni kääntö sen taas herätti. Foortissa kait pitäisi olla yksi parhaista ohjauksista, mutta eipä ollut keskiasennossa.

Tapio Ketonen:

Sähköisen tehostimen toiminta paranee koko ajan. Pitkälle on jo päästy niistä ensimmäisistä, joissa tuntui kuin ohjausakseliin olisi kiinnitetty vauhtipyörä. Toki tuo keskiasento on aina ollut vaativa kaikenlaisille ohjauksille, ja vikojakin voi autoissa olla. Pienikin takertelu ohjauksen nivelissä voi tehdä ohjauksen ikäväksi.

Kommentit

Kommentoi kysymystä

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.