Kysymys:

Ketonen vaan paasaa kädettömien filosofiaa eli paremmat renkaat taakse? Totuus on kuitenkin että eteen koska edessä kuluvat yleensä nopeammin ja taas aika vaihtaa keskenään. Muuten pitäisi ostaa eteen kaksi sarjaa samassa ajassa kuin taakse? Jos perä luistaa niin se on helppo oikaista, ainakin jos on opetellut ajaan vanhalla takavetosella, mutta jos keula lähtee mutkassa niin silloin sitä ei oikaise edes Ketonenkaan vaan kulkine menee pöpelikköön? Ainoastaan kaksi pirssiä (sportteja) ollut joissa tuo ei päde eli perä oli yliherkkä huonommilla renkailla mutta vain talven liukkailla. Muut yli 20 toimineet järjellisesti!

Tapio Ketonen:

Valitettavasti et tiedä mistä kirjoitat. Suoraan puskevan auton kääntöön löytyy kyllä keinoja, eikä sitä tapahdu kovin herkästi normaaleissa maantienopeuksissa (80-120 km/h). Mutta jos tuossa vauhdissa takapää karkaa luistoon, sitä eivät oikaise edes sinua paremmat rattimiehet. Vesiliirto on aika hätäinen tapahtuma, joka voi aiheuttaa pahankin yllätyksen.

Kuten totesin aiemmin, tolkku toki pitää olla, eli ei samaan autoon renkaita siten, että toiset ovat sakkorajalla ja toiset uudet, paras ratkaisu on vaihtaa renkaita edestä taakse ja päinvastoin sen verran tiuhaan tahtiin, että renkaat kuluvat liki samaa vauhtia.

Kommentit

Kommentoi kysymystä

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.