Kysymys:

Ketonen loihe taas lausumaan: " Mutta jos tuossa vauhdissa takapää karkaa luistoon, sitä eivät oikaise edes sinua paremmat rattimiehet. Vesiliirto on aika hätäinen tapahtuma, joka voi aiheuttaa pahankin yllätyksen.

Kuten totesin aiemmin, tolkku toki pitää olla, eli ei samaan autoon renkaita siten, että toiset ovat sakkorajalla ja toiset uudet, paras ratkaisu on vaihtaa renkaita edestä taakse ja päinvastoin sen verran tiuhaan tahtiin, että renkaat kuluvat liki samaa vauhtia."

Ei välttämättä Ketonen tai minua paremmat rattimiehet, mutta olen oikaisut vesiliirtoja ja vaikein on ollut kun etupyörät pettää! Tuolla sinun "filosofiallasi" pitää siis laittaa välillä huonommat taakse eli vaihtaa eestakas ja taastakas koska uudet kuluu yleensä edessä nopeammin ja niiden vaihto taakse tarkoittaa huonompia taakse? Tosin ero ei saa olla liian suuri, jopa minäkin "huonona rattimiehenä" sen tajuan koska muuten ei yli miljoona kilsaa olisi takana!

Tapio Ketonen:

Vanha sanonta sanoo, että kukin tulee autuaaksi uskollaan. Tähän on syytä tyytyä, ja jos sinun mielestäsi paremmat renkaat pitää olla edessä, niin näin sinä varmaan ne autossasi pidät.

Tästä huolimatta sanon, että huonoja renkaita ei pidä laittaa taakse, koska takapyörien pidon katoaminen on tilanne, joka voi johtaa kyytiin ruumisautossa. Henkilöauto antaa huonosti suojaa törmäykseen kylki edellä, ja tähän tilanteeseen joudutaan useimmiten takapyöräluiston seurauksena.

Kommentit

Kommentoi kysymystä

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.