Kysymys:

Leikin ajatuksella tuoda Saksasta Tata Telcoline pickupin. Hintaa autolla ei olisi kuin 5000 euroa + verot päälle. Jos jokin auto, kuten esim. tämä TATA, on rekisteröity jossain EU-maassa, niin voiko sen tuoda Suomeen ja saada rekisteröityä alkuperäismaan spekseillä ilman muutoksia?

Siinähän teillä voisi olla mielenkiintoinen juttu, jos toisitte TATA:n (tai jonkin muun täälllä tuntemattoman suuruuden) tänne ja testailisitte sitä eri olosuhteissa.

Kiitokset mainioista jutuista läpi vuosikymmenten.

t. rape

PS. Fiat Panda mkII on saavuttanut 2 000 000 valmistetun rajapyykin Puolan tehtailla heinäkuun alussa.

Tapio Ketonen:

Ainakin toistaiseksi tilanne on sellainen, että ellei autolla ole EU-tyyppihyväksyntää, sen rekisteröiminen Suomeen ei taida onnistua. Tilanne saattaa muuttua ensi vuonna, kun uusi EU:n asetus tulee voimaan. Auto kyllä lienee tulossa myös EU-markkinoille, sillä Tata TL:ää eli Tata Xenonia  valmistaa Argentiinassa Tatan ja Fiatin yhteisyritys, ja auto on tulossa myyntiin myös nimellä Fiat Terra.

Eksoottisten automallien yksittäistuonnissa ei sittenkään taida olla paljon järkeä. Markkinoilla on jo nyt enemmän kuin tarpeeksi valikoimaa. Ja mitä sitten tehdään, kun tuollainen harvinaisuus tarvitsee varaosia tai elektroniikkavarustuksensa osalta huoltoa?

Kommentit

Kommentoi kysymystä

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.