Kysymys:

Volvo V 70 D 5 tyyppiviat / etutukivarsi/ohjaustehostin/ muut / vm 05.

Onko Volvon paino niin suuri ettei eturipustuksen ns. puslat kestä kuin 100 t km? Johtuneeko painavan auton suurista tehoista vai onko kysymys ns. normaalista kulumisesta. Entä putket jotka painavat raidetankoon ohjaustehostimen ollessa käytössä öljyä. Putkien kiinnitys kestää 100t km, sitten alkaa vuotaa se pää missä on ns. lattarautakiinnitys. 05 malliin pitänee osat vaihtaa aina sadan tonnin välein? Ensimmäinen 100 tuhatta on takana ja osat vaihdettu.

Tapio Ketonen:

Vanhempien Volvo V70- ja S80-mallien etupään heikkous oli legendaarinen ongelma. Aiemmin autot kaipasivat etupääremonttia vielä useammin. Taksimiehet pärjäilivät vanhojen Volvojen kanssa niin kauan, kun autoihin sai huoltosopimuksen. Sen piikkiin etupää saatiin kuntoon lisäkuluitta, itse maksamalla remontti maksoi maltaita, tonni oli pikkurahaa.

Kysymys on siitä, että etupään nivelten mitoitus oli liian heikko. Raskas auto ja kuoppaiset tiet olivat nivelille tuhoisa yhdistelmä. Ilmeisesti tuossa 2005-mallissakin on vielä samoja ongelmia, olihan se vielä samaa sukua kuin ensimmäisen polven S80.Uudemmista V70-malleista ei ole vielä kuulunut mitään vastaavista ongelmista.

Nämä ovat sikäli hankalia asioita, että vahvempia osia ei ole saatavana, joten on vain pakko vaihtaa kuluneiden tilalle uusia, jo ennalta heikoiksi tiedettyjä osia.

Kommentit

Kommentoi kysymystä

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.