Kysymys:

Minulla on Volkswagen Golf 1,8 DSG automaattivaihteinen auto. Ongelmana on ollut koko auton historian malli 2010 ettei kytkin ole toiminut moitteettomasti. Asia on todettu huollossa ja autoon on takuuajan puitteissa vaihdettu kytkin ja pari kertaa megatronic mutta kuiten kytkin "ravistaa" lähdettäessä liikkeelle. Tämä ei tapahdu auton moottorin ollessa kylmä tai vähän ajettu mutta jo yleensä iltapäivällä auton moottorin ollessa kuuma niin liikkeelle lähteminen ei onnistu tasaisesti vaan kytkin ravistaa. Merkkihuolto ei ole pystynyt diagnisoimaan vikaa vaan on arvuuttamalla vaihdeltu osia ja tilanne ei ole korjaantunut. Merkkihuollon laitteet näyttävät, että säädöt on kunnossa. Onko tiedossa vastaavanlöaisia tapauksia ja mikä voisi olla vika tai ratkaisu ongelmaan.

Tapio Ketonen:

Riippuu siitä keneltä kysytään. Maahantuojalta kysyttäessa sieltä kerrotaan, että DSG-vaihteistoissa ei ole esiintynyt minkäänlaisia ongelmia. Hyvin monet käyttäjät ovat antaneet toisenlaissta tietoa ja kertoneet ennen kaikkea mekatroniikkayksikköjen vaihdoista sekä myös kytkimennykimis- ja säätöongelmista.

Tuo sinun autosi malli herätti vähän ihmetystä, sillä kaivelin tuossa aika paljonkin tiedostoja, eikä niiden mukaan vuonna 2010 Golfista ollut olemassa 1,8-litraista mallia. Ilmeisesti kuitenkin kysymyksessä on 7-vaihteinen DSG, ongelmat ovat koskeneet pääasiassa sitä. Aiempi ja suuremmissa malleissa käytetty kuusivaihteinen on ilmeisesti toiminut paremmin. Siinä kytkimet ovat öljykylvyssä, seitsenvaihteisessa käytetään kuivia kytkimiä.

On noita joitakin saatu kuntoon korjaamalla, mutta moni on hankkiutunut ongelmasta eroon vaihtamalla autoa. Ongelmana vain on, että DSG-mallit eivät ole käytettyinä kovin arvostettuja, mikä näkyy hinnassa.

Kommentit

Kommentoi kysymystä

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.