Selkäsärkyjä ajomatkan jälkeen? Lue vinkit!

16.02.2017 |

Autolla ajaminen voi olla tuskallista, jos kärsii hartia- ja selkäkivuista. Nyt kannattaa lukea ohjeet, miten pidempikin matka sujuu ilman kipuja, ja mitä valintoja voit tehdä selän hyvinvoinnin edistämiseksi.

Kaupallinen yhteistyö: Unikulma

Miten Unikulman sänky voi ratkaista selkäkipusi ja uniongelmasi? Katso videolta miten hyvällä sängyllä voi vaikuttaa palautumiseen!

 

Vältä autoilijan selkävaivoja ja kokeile näitä vinkkejä!

* Istu penkin perälle siten, että selkä saa hyvän tuen selkänojasta. Jos auton istuimessa ei ole hyvää selkätukea, siihen voi hankkia irrallisen tuen tai laittaa selän taakse rullatun pyyheliinan tai auton penkkiin sopivan tyynyt estämään alaselän liiallista pyöristymistä.

* Rentouta niska-hartiaseudun lihakset ajon aikana, niin et aja hartiat korvissa. Istuimen niskatuen käyttö rentouttaa niska-hartiaseutua. 

* Älä purista rattia liian tiukasti.

* Tee pysäköintipaikalla vetreyttäviä liikkeitä, esimerkiksi pumppaa hartioita ylös-alas ja pyöritä olkapäitä. Selän taivutus korostetusti taaksepäin on hyvä vastaliike ajoasennolle.

JUTTU JATKUU MAINOKSEN JÄLKEEN

* Jaloittele tauolla, tee pieni kävelylenkki tai taukojumppaa. Jo pienetkin liikuntahetket auttavat parantamaan kehon aineenvaihduntaa, aktiivisuustasoa ja energiankulutusta. 

* Pidä lepotaukoja riittävän usein, vähintään kahden tunnin välein.

* Huolehti levosta! Panosta nukkumisympäristöösi ja valitse sänky, joka sopii juuri sinulle.

Lähde: Selkäliitto

 

Ainutlaatuinen tarjous Unikulmalta

Klikkaa tutustumaan tuotteisiin ja hyödynnä lukijaetu! Alennuskoodi: A-asiakas

 

Kommentit

Kommentoi artikkelia

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.