Autokirjailija Ylelle: "Skodaa ostetaan kun muutkin, vaikka ei yhtään tykättäisikään"

16.10.2013 | TL-verkkotoimitus
Autokirjailija Ylelle: "Skodaa ostetaan kun muutkin, vaikka ei yhtään tykättäisikään"

Se mitä auto kertoo omistajastaan, voidaan nykyään arvioida aiempaa helpommin, sillä nykyautoja myydään melkein pelkästään mielikuvien avulla, arvioi autokirjailija Tero Ilola Yle Uutisille.

Aivan helppoa tämä ei kuitenkaan ole, koska Suomen suosituimmat automerkit eivät paljasta omistajasta juuri mitään.

"Joka ostaa perusjapanilaisen tai korealaisen auton, ei joko osaa tai ei halua viestiä mitään auton omistamisella", sanoo Ilola Yle Uutisille.

"Ei kenelläkään ole Toyota- tai Kia-rotsia, toisin kuin BMW:n omistajilla on Bemari-takit."

JUTTU JATKUU MAINOKSEN JÄLKEEN

Autokirjailija Jorma Laakson mukaan suosittu, hajuton ja mauton auto on eräänlainen puolustuskeino naljailua vastaan.

"Niinpä oli helppoa ostaa askeettisen yksinkertainen ja tönkkö auto, joka ei herätä kenessäkään mitään tunteita, ei myöskään vinoilua", hän sanoo Yle Uutisille.

"Skodan uudessa nousussa on kyse juuri tästä. Ostetaan kun muutkin, vaikka ei yhtään tykättäisikään."

Seuraa Tuulilasin tallin ja automaailman tapahtumia Facebookissa

Kommentit

Kommentoi artikkelia

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.