Automainokset siirtymässä vauhdilla verkkoon

20.11.2014 | TL-verkkotoimitus
Automainokset siirtymässä vauhdilla verkkoon

Maailma on muuttumassa entistä enemmän digitaaliseksi, ja se tulee näkymään myös automainonnassa, kertovat analyytikot.

Ennustuksien mukaan ensi vuonna autonvalmistajat käyttävät Yhdysvalloissa 800 miljoonaa dollaria eli noin 640 miljoona euroa vähemmän perinteiseen sanomalehtimainontaan kuin vuonna 2014. Tämä on hurjat 27 prosenttia, kertoo Autonews.

Se ei kuitenkaan tarkoita, etteivätkö autokauppiaat panostaisi mainontaan, sillä mainontaan käytetyn rahan arvioidaan kasvavan 7 prosentilla 22,7 miljardiin dollariin eli noin 22 miljardiin euroon ensi vuonna.

Mainonta siirtyy perinteisistä medioista, kuten sanomalehdistä ja radiosta verkkoon. Muutos on ollut jo meneillään jo kauan, mutta sen nopeus on yllättänyt analyytikotkin.

JUTTU JATKUU MAINOKSEN JÄLKEEN

Autonvalmistajat ovat muuttaneet mainontakäytäntöjään viime aikoina. He haluavat, että jälleenmyyjät reagoivat muutoksiin nopeammin, ja tämä onnistuu ainoastaan internetissä, kertoo mediatrendejä seuraava analyytikkoyhtiö Borrel Associates.

Esimerkiksi Ford on ottanut vuoden 2013 lopulla käyttöön käytänteen, joka pakottaa jälleenmyyjiä käyttämään vähintään puolet mainontaan käytetyistä rahoista verkkomainontaan.

Tilaa Tuulilasin viikkokirje, joka pitää sisällään automaailman ajankohtaisimmat ja tärkeimmät asiat. Viikkokirje ilmestyy perjantaisin.  

Kommentit

Kommentoi artikkelia

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.