Bemarit vastakkain: klassikko M1 vai sähkötykki i8?

09.05.2014 | TL-verkkotoimitus
Bemarit vastakkain: klassikko M1 vai sähkötykki i8?

Tuulilasin nettisivuilla julkaistaan toimitukselle esitetty viikon kysymys viikoittain.

Eilen torstaina ilmestyneessä Tuulilasin numerossa 6/2014 kohtaavat unelma-autot BMW M1 ja i8.

Niinpä kysyimmekin toimitukselta klassikko M1 vai sähkötykki i8, ja miksi?

Voittaja ei liene yllätys: M1 vei voiton 5-2.

Tässä vastaajien perustelut.

"Helppo valinta. Tietenkin M1. Klassikko isolla koolla, jonka arvo nousee vuosi vuodelta yhä korkeammalle."

"M1. Aitoa urheiluauton fiilistä kovan kulutuksen, melun ja epämukavuuden uhallakin."

"Ei tähän kysymykseen ole kuin yksi oikea vastaus: M1. Noita i8-sähköautoja saa kaupasta, jos on nippu kunnossa. M1-mallin kohdalla tilanne on toinen: niitä ei saa juuri mistään, vaikka paalua olisi kuinka paljon. M1 on keräilyharvinaisuus vailla vertaa."

JUTTU JATKUU MAINOKSEN JÄLKEEN

"i8, pistokehybridi kun yhdistää sähkö- ja polttomoottoriauton parhaat puolet. Kuori on komea molemmissa."

"Täydellinen yhdistelmä: käyttöautoksi i8, klassikoksi M1 :)

Mutta jos pitäisi valita jompikumpi, sitten M1 - olihan sellainen jo lapsuuden autopelikorteissakin!"

"Ehdottomasti M1.

  • Ensinnäkin, olen aina halunnut kokea sen.
  • Siinä on upea suora kuutonen ja keskimoottori.
  • M-sarjalaisten pioneeri.
  • Se on menestynyt kilparadoilla.
  • Niitä ei tehty montaa.
  • Sitä uudempaa saattaa joskus jopa päästä kokeilemaan...
  • M1 on vanha, legendaarinen ja itseisarvo jo sellaisenaan."

"Arkikäyttöön i8. Paljoa sen paremmaksi ei auto muuttune. Jos olisi lämmin talli talossa, niin M1."

Aiemmat viikon kysymykset

Seuraa Tuulilasin tallin ja automaailman tapahtumia Facebookissa

Kommentit

Kommentoi artikkelia

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.