BMW kääntää suuntaansa – i-brändi ei enää pelkästään sähköautoja

03.06.2016 | Max Lange
BMW kääntää suuntaansa – i-brändi ei enää pelkästään sähköautoja

BMW on muuttamassa aiemmin sähköautoihin erikoistuneen i-brändinsä jatkossa autonomiseen ajamiseen liittyväksi yksiköksi.

Tämä on baijerilaisille iso muutos, sillä he ovat aiemmin investoineet suuria summia mm. i3:n ja i8:n kehitystyöhön sekä markkinointiin. BMW i3:n myynti on kuitenkin ollut pettymys BMW:lle, sillä viime vuonna yritys sai myytyä vain 25 000 sähköautoa.

BMW ei aio heti lähteä kilpailemaan Teslan, Audin ja Porschen kanssa premium-sähköautojen markkinoilla, sillä baijerilaisten seuraava täyssähköauto on tulossa Automotive News Europen mukaan vasta vuonna 2021.

JUTTU JATKUU MAINOKSEN JÄLKEEN

Merkin i-brändin fokus ja resurssit siirtyy autonomiseen ajamiseen. BMW:n tuleva sähköauto onkin saapuessaan ryyditetty viimeisimmällä autonomisen ajamisen teknologialla. BMW itse kutsuu sitä Project i Nextiksi.

Tilaa Tuulilasin viikkokirje, joka pitää sisällään automaailman ajankohtaisimmat ja tärkeimmät asiat. Viikkokirje ilmestyy perjantaisin.

Lue uusin Tuulilasi diginä hintaan 4,90.

Kommentit

Kommentoi artikkelia

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.