BMW nousemassa Kiinan premium-kuninkaaksi

16.12.2017 |
BMW nousemassa Kiinan premium-kuninkaaksi

BMW:n myynti Kiinassa nousi marraskuussa peräti 12 %, mikä tekee siitä maan parhaiten myyvän luksusautomerkin.

BMW myi marraskuussa Kiinassa 55 293 autoa. Audi myi 56 208, mutta sen myynti nousi vain 6,5 %. Mercedeksen myynti nousi peräti 22 % 50 813 kappaleeseen.

Vaikka Audi myi marraskuussa enemmän, se on silti takamatkalla vuosimyynnissä, koska eräät jälleenmyyjät boikotoivat brändiä aiemmin tänä vuonna. Audi aikoi lanseerata toisen jakelukanavan Kiinaan, mikä suututti osan kauppiaista. Ne boikotoivat Audia toukokuussa, kunnes yhtiö ilmoitti luopuvansa suunnitelmistaan. Audi on sen jälkeen kirinyt, mutta on yhä takamatkalla.

JUTTU JATKUU MAINOKSEN JÄLKEEN

Vuoden ensimmäisen 11 kuukauden aikana BMW on myynyt Kiinassa 542 362 autoa (+15%), Mercedes 539 728 (+27%) ja Audi 528 706 (-2,1%).

BMW pyrkii yhä suurempaan jalansijaan Kiinassa. Se neuvottelee yhteistyöstä Great Wall Motorsin kanssa, tarkoituksena olisi aloittaa sähköisten Minien valmistus Kiinassa.

Kommentit

Kommentoi artikkelia

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.