BMW:n sähköautobrändi sakkasi alkuvuonna pahasti

05.05.2016 | Max Lange
BMW:n sähköautobrändi sakkasi alkuvuonna pahasti

BMW:n sähköautoja valmistavan i-brändin myynti valui alkuvuonna alaspäin peräti 23 prosenttia.

Vaikka sähköautot ovat yleisesti kovassa huudossa, ei BMW:n i-brändillä mene yhtä hyvin. Yksi asiaa selittävistä tekijöistä on se, että merkin suurimman markkina-alueen eli Saksan, autonostajat odottavat vielä tukirahoja sähköautojen hankintaan, kertoo BMW.

Saksan valtio on päättänyt antaa uuden sähköauton ostajalle 4000 euroa hyvitystä. Päätöksen odottelu on kuitenkin syönyt sähköautojen myyntiä Saksassa. BMW i3:sta on myös tulossa parannettu pidennetyn toimintamatkan versio, joka saapuu alkukesästä.

JUTTU JATKUU MAINOKSEN JÄLKEEN

BMW ei ole myöskään onnistunut pitämään tärkeitä johtoportaan henkilöitä, kertoo Automotive News Europe. Osa i-brändin johtajista on siirtynyt kiinalaisen start-up-yrityksen leipiin.

 Tilaa Tuulilasin viikkokirje, joka pitää sisällään automaailman ajankohtaisimmat ja tärkeimmät asiat. Viikkokirje ilmestyy perjantaisin.

Lue uusin Tuulilasi diginä hintaan 4,90. 

Kommentit

Kommentoi artikkelia

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.