Eurooppalaisten autonostajien mieltymyksillä ei ole mitään merkitystä

19.11.2013 | Lauri Larmela
Eurooppalaisten autonostajien mieltymyksillä ei ole mitään merkitystä

Näin on, jos asiaa katsotaan Datsunin näkökulmasta.

Ai mikä ihmeen Datsun? Vanhemmat ratinkääntäjät muistavat vielä tuon Suomessakin aikanaan hyvin suositun merkin. Oli Datsun 100A, Sunny ja monta muutakin kestohittiä.

Sittemmin Datsunista tuli Nissan, joka alkoi elää merkkinä omaa elämäänsä.

Renault-Nissan esitteli ensimmäiset uuden sukupolven Datsunit viime elokuussa. Mallisto on aluksi hyvin kapea, ja sen ytimessä on pikkuauto Go.

Go ja muut tulevat Datsunit on suunniteltu Intian ja Indonesian tapaisten maiden autonostajille.

Näillä ja muilla vastaavilla markkinoilla on isosta väkiluvusta ja tukevasta talouskasvusta johtuen valtava kehityspotentiaali.

Moni intialainen ja indonesialainen suunnittelee ensimmäisen autonsa ostoa, ja tätä kakkua Datsun haluaa olla jakamassa. Mielenkiintoinen artikkeli Datsunista tuoreimmassa lehdessämme 15/2013.

JUTTU JATKUU MAINOKSEN JÄLKEEN

Euroopassa automyynti laskee aina vaan, ja tehtaita suljetaan. Niinpä ei ole ihme, että monien autonvalmistajien silmät ovat kääntyneet yhä tiukemmin kehittyvien markkinoiden suuntaan.

Kaikesta huolimatta perinteiset eurooppalaiset valmistajat kulkevat yhä teknisen kehityksen kärjessä.

Uusi BMW i3 on tästä hyvä osoitus. Se on nelipaikkaiseksi sähköautoksi hyvin kevyt – rakenteissa on käytetty hiilikuitua ja muita erikoismateriaaleja. Lisää myös sähkö-Bemusta Tuulilasin numerossa 15/2013

Kirjoittaja on Tuulilasin päätoimittaja.

Tuulilasi 15/2013 kaupoissa nyt!

Seuraa Tuulilasin tallin ja automaailman tapahtumia Facebookissa

Kommentit

Kommentoi artikkelia

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.