Fiateja tehdään jatkossa kahdenlaisia: rationaalisia ja tunteikkaita

18.08.2015 | Max Lange
Fiateja tehdään jatkossa kahdenlaisia: rationaalisia ja tunteikkaita

Fiat jakaa brändinsä jatkossa kahteen osaan, joita se kutsuu rationaaliseksi ja emotionaaliseksi haaraksi. Tällä haetaan vauhtia Fiatin elvyttämiseksi Euroopassa.

Nämä kaksi haaraa on valittu sen takia, että niissä on nähty potentiaalista kasvua Euroopan markkinoilla. Rationaalisia malleja voisi kuvailla Dacian kaltaisiksi halpamalleiksi, joissa kaikki ylimääräinen on jätetty pois.

Emotionaaliset mallit puolestaan ovat lähes premium-tason malleja, jotka sijoittuvat b- ja c-segmenttiin. Esimerkiksi Fiatin 500-sarja kuuluu jatkossa emotionaaliseen sarjaan, samoin kuin tuleva Mazda MX-5:een pohjautuva Fiat 124 Spider -avoauto.

Autocarin mukaan Fiatin ensimmäiset rationaaliset mallit olisivat jo esitelty Aegea, uusi pikkumalli Uno sekä Pandan uusi sukupolvi. Fiatin sisäisten tietojen mukaan rationaalisia malleja tarjotaan ainoastaan yhdellä varustetasolla, kahdella moottorivaihtoehdolla ja vain neljällä ulkovärillä.

JUTTU JATKUU MAINOKSEN JÄLKEEN

Lisää tietoa Fiatin uudesta brändiajattelusta tulee ensi keväänä Geneven autonäyttelyn yhteydessä.

Tilaa Tuulilasin viikkokirje, joka pitää sisällään automaailman ajankohtaisimmat ja tärkeimmät asiat. Viikkokirje ilmestyy perjantaisin.

Lue uusin Tuulilasi diginä hintaan 4,90.

Kommentit

Kommentoi artikkelia

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.