Genesis – uusi luksusautomerkki, jonka takana on Hyundai

04.11.2015 | Max Lange

Hyundai on esitellyt uuden luksusautobrändin nimeltä Genesis, jonka on tarkoitus tuoda merkille uusia varakkaampia asiakkaita Lexuksen ja Infinitin tapaan.

Genesiksen brändillä halutaan luoda nopea ja vaivaton asiakaskokemus, jonka avulla auton kanssa elämisestä tulee helpompaa, kertoo Hyundai Motor Companyn varatoimitusjohtaja Euisun Chung Auto Newsille.

Aluksi Genesiksen mallisto koostuu vain kahdesta automallista. Ensimmäinen on jo nykyään Hyundain mallistossa oleva Genesis sekä sen lisäksi ensi keväänä esiteltävä seuraavan sukupolven Equus. Genesiksen mallinimen alla mallinimet muuttuvat tosin G80:ksi ja G90:ksi.

Genesiksen mallisto kasvaa hiljalleen ja vuoden päästä mallistoon tulee mukaan hieman pienempi G70. Vuoteen 2021 mennessä merkin mallistossa on jo kuusi erilaista mallia, joihin kuuluvat myös crossover ja täysikokoinen SUV, kertoo Auto News.

Alkuvaiheissa Genesis-malleja myydään vain Hyundain myymälöistä käsin, mutta pidemmällä aikavälillä Genesikselle ollaan rakentamassa aivan omia myymälöitä.

Genesiksen erikoisuus on, että kaikki merkin mallit ovat takavetoisia. Tätä aiotaan hyödyntää myös merkin muotoilussa jatkossa, kertoo Hyundain muotoilujohtaja Peter Schreyer. Takavetoisilla autoilla on aivan oma ulkoinen ilme ja profiili, jatkaa Schreyer.

JUTTU JATKUU MAINOKSEN JÄLKEEN

Auto Newsin mukaan Hyundai olisi kaavaillut Genesis-brändin eriyttämistä jo jonkin aikaa. Taustalla on korealaisen teollisuuden halu nousta todelliseksi luksustuotteiden valmistajaksi. Mm. Samsung ja LG ovat muuttaneet taktiikkaansa hintakilpailusta tyylikkäisiin premium-tuotteisiin.

Genesiksen lanseerauksen ensimmäinen aalto tapahtuu Koreassa ja Yhdysvalloissa, jonka jälkeen on Euroopan vuoro. Hyundain Suomen maahantuojan mukaan Genesiksen saapuminen Suomeen on mahdollista, mutta asiasta ei ole vielä tehty päätöksiä.

Miltä kuulostaisi S-Mersun sijaan Genesis G90?

Tilaa Tuulilasin viikkokirje, joka pitää sisällään automaailman ajankohtaisimmat ja tärkeimmät asiat. Viikkokirje ilmestyy perjantaisin.

Lue uusin Tuulilasi diginä hintaan 4,90.

Kommentit

Kommentoi artikkelia

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.