Koeajossa nyt: Opel Insignia Country Tourer

07.01.2014 | Timo Nurmi
Koeajossa nyt: Opel Insignia Country Tourer

Opel on ottanut mallia mm. Volvosta ja Volkswagen-konsernin merkeistä meikkaamalla Insignia-farmarista murtomaahenkisen version.

Country Tourer eroaa perusfarkusta eli Sports Tourerista mm. korkeammalla maavaralla sekä pulleammilla pyöräholveilla, joissa pyörivät peräti 18-tuumaiset renkaat. Varustukseen kuuluu tietysti myös neliveto, joka on hoidettu Haldex-monilevykytkimellä.

Tammikuun puolenvälin paikkeilla virallisesti esiteltävää Country Toureria tuodaan maahan vain kahtena versiona. Molempien konehuoneessa rapisee kaksilitrainen diesel. Pienempitehoisen eli 163-hevosvoimaisen version vaihteistona on kuusinopeuksinen manuaali, isompitehoista 195-hevosvoimaista avittaa eteenpäin kuusiportainen automaatti.

Country Tourerin hinta pienemmällä moottorilla on karvan alle 40 000 euroa, ja tehokkaammasta myllystä pyydetään noin 44 000 euroa. Summat ovat noin 3 000 euroa suurempia verrattuna nelivetoiseen Insignia-perusfarkkuun halvimmalla eli Edition-varustelulla.

JUTTU JATKUU MAINOKSEN JÄLKEEN

Koeajon perusteella Country Tourer on onnistunut versiointi ylemmän keskiluokan Opelista. Plussina ovat mm. suuntavakavuus sekä automaattivaihteiston pääosin sulava toiminta, miinusta tulee mm. karkeasta käyntiäänestä.

Koeajossa nyt -sarjassa kerromme autoista, jotka ovat koeajossamme juuri tällä hetkellä.

Seuraa Tuulilasin tallin ja automaailman tapahtumia Facebookissa

Kommentit

Kommentoi artikkelia

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.