Kolaritesteissä heikko taso: tukku nollatuloksia

03.02.2014 | TL-verkkotoimitus
Kolaritesteissä heikko taso: tukku nollatuloksia

Intian markkinoilla myynnissä olevat perusmallit kolaritestattiin ensimmäistä kertaa riippumattoman tahon toimesta.

Global NCAP:n syynissä olleissa Ford Figossa (Fiestan kevytversío), Maruti Alto 800:ssa (Suzuki), Hyundai i10:ssä ja Tata Nanossa (kuvassa) ei ole lainkaan turvatyynyjä. Näin ollen ne saivat nolla tähteä.

Autojen heikoksi kohdaksi muodostui korirakenne, joka ei suojannut matkustajia. NCAP:n mukaan edes turvatyynyjen lisääminen autoihin ei parantaisi niiden turvallisuutta merkittävästi. Poikkeuksena Ford, jonka kori pysyi paremmin kasassa.

JUTTU JATKUU MAINOKSEN JÄLKEEN

Vertailuautona testeissä mukana ollut ja turvatyynyillä varustettu VW Polo saavutti neljä tähteä. Täydestä viidestä tähdestä jäätiin lapsiturvallisuuden heikomman tason takia.

Intia on kasvanut suureksi automarkkinaksi ja erityisesti pienten autojen suosio on suurta. Nyt testeissä olleet autot ovat Intian eniten myytyjä.

Seuraa Tuulilasin tallin ja automaailman tapahtumia Facebookissa

Kommentit

Kommentoi artikkelia

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.