Kopio saksalaisesta? Tutustuimme Euroopan valloitukseen tähtäävään kiinalaisautoon

12.11.2013 | TL-verkkotoimitus
Kopio saksalaisesta? Tutustuimme Euroopan valloitukseen tähtäävään kiinalaisautoon

Kiinalaiset pyrkivät valloittamaan Qoros-merkillään myös eurooppalaiset automarkkinat.

Vuonna 2007 perustettu merkki suuntaa ensin Slovakiaan, ja muun muassa Suomi on vuorossa vuoden 2015 alussa.

Valloituksensa merkki aloittaa Euroopan suosituimmasta kokoluokasta: alemmasta keskiluokasta.

Qoros 3:ssa on pitkä akseliväli, kaartuva kattolinja ja runsaasti tilaa takaosassa, sillä sitä aasialaiset asiakkaat arvostavat.

JUTTU JATKUU MAINOKSEN JÄLKEEN

Qorosin Euroopan rynnistystä vetää saksalainen Gert-Volker Hildebrand. Hän on oikea henkilö kertomaan, mitä Qorosin lehdistötiedotteissa toistuva termi "saksalainen" design tarkoittaa.

Hildebrandin vastaus pähkinänkuoressa: eleganssia ja vähäeleisyyttä. Siihen Qorosin kehityksen parissa työskentelevät tähtäävät. Heidän esikuviaan ovat saksalaiset premium-valmistajat. Ei liikaa muotoilua, niukasti linjoja, vertikaalisia muotoja, selventää Hildebrand. Rento ja itsevarma – sekä muotoilija että muotoilu.

Lue torstaina 14.11. ilmestyvästä Tuulilasista 15/2013 katsaus Qorokseen ja ensimmäisenä Eurooppaan tuotavaan Qoros 3 -malliin.

Seuraa Tuulilasin tallin ja automaailman tapahtumia Facebookissa

Kommentit

Kommentoi artikkelia

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.