Kuvareportaasi Venäjältä: Mazdan uusi Kolmonen laitettiin todelliseen kestotestiin

27.08.2013 | Vesa Eskola
Kuvareportaasi Venäjältä: Mazdan uusi Kolmonen laitettiin todelliseen kestotestiin

Mazda pani uuden Kolmosen vaativaan kestotestiin: 15 000 kilometriä läpi roudan kaapimien teiden.

Mazdan karavaani lähti elokuun alussa liikkeelle Hiroshimasta Vladivostokin kautta kohti Frankfurtin autonäyttelyä. Raastava 15 000 kilometrin matka jaettiin seitsemään osioon, ja kuskeiksi hankittiin kansainvälisiä autotoimittajia. Tuulilasi kävi viemässä letkaa 2 500 kilometrin ja viiden päivän verran Siperiasta Krasnoyarskista Barnauliin.

Mazdalle on nostettava hattua. Tehtaalta otetaan hihnalta kahdeksan autoa ensimmäisten valmistuneiden autojen joukosta. Ne tarkistetaan, mutta niitä ei vahvisteta mitenkään – edes autojen pohjaan ei laiteta ylimääräistä pohjapanssaria. Sitten autot laitetaan Saksan kilpiin ja isketään kylmiltään liikenteeseen haastaville Siperiaa halkoville teille.

Mukaan retkikunnalle ei anneta juurikaan varaosia, tuulilasejakin laitetaan vain lentorahdilla pari kappaletta odottamaan Moskovaan. Ei muuta kuin turvallista matkaa!

Alla kuvia matkan varrelta. Voit seurata karavaanin etenemistä oheisista linkeistä:

JUTTU JATKUU MAINOKSEN JÄLKEEN

Varsinainen reportaasi matkasta on luettavissa Tuulilasista myöhemmin tänä vuonna.

Joukot liikkuu, balalaika soi.
Pientä routarikkoa seuraavat 10 km.
Kivi ja tukivarsi kohtasivat, kivi voitti.
Herkkä hetki – ennen yön pimeyttä ja kauhua.
Matka on pitkä, kun yhdellä ovenavauksella ei pärjää.
Mongolian raja lähestyy, korealainen pikaruoka on kova sana.
Kotieläimet hyötyliikunnassa.
Projekti. Varaosat naapurin autosta.
Onnelliset – tupa täynnä elektroniikkaa.
Liikennekoulutusta: lehmä on kuin ratikka, sillä on aina etuajo-oikeus.
Lenin katsoo itään, Mazda länteen.
13 autoa, 15 000 kilometriä.
Tila ja taide kohtasivat, tila voitti.
Kartta kunnossa, löysimme vanhan Altain tasavallan.
Hirsi on ja pysyy, betoni katoaa.
Hyvää matkaa!
Klassikko kotonaankin.
Ylihuomenna laitetaan filtterit piippuihin. Varmasti.
ABC, ja vielä 95-oktaanista tarjolla.
Yksi hevosvoima, ja heinä liikkuu moottoritiellä.

 

Kommentit

Kommentoi artikkelia

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.