Mazda 6 sai uutta ilmettä ja älykkään torque vectoring -järjestelmän

10.08.2016 | Max Lange

Mazda on julkistanut mallivuoden 2017 Mazda 6 Sedan- ja SportWagon -mallit, jotka ovat saaneet useita merkittäviä uudistuksia.

Mazda tuo 6:n faeliftin yhteydessä markkinoille G-Vectoring Control -järjestelmän (GVC), joka parantaa alustan suorituskykyä moottorin kanssa. Se säätelee vääntömomenttia ohjausliikkeiden perusteella ja lisää tai vähentää tarvittaessa vääntömomenttia auton kulmissa. Vastaavaa järjestelmää ei ole tarjolla toistaiseksi muilla valmistajilla tässä luokassa.

Mallivuoden 2017 Mazda 6:n voimansiirtovalikoima sisältää kolme SKYACTIV-bensiinimoottoria: 145- ja 165-hevosvoimaiset SKYACTIV-G 2.0 -moottorit ja 192-hevosvoimaisen SKYACTIV-G 2.5 -moottorin. Sen lisäksi moottoripaletti kattaa kaksi dieselmoottoria: 150- ja 175-hevosvoimaiset SKYACTIV-D 2.2 -padat.

Yhteispaineruiskutusta hyödyntävä SKYACTIV-D 2.2 -dieselmoottori sisältää kolme uutta järjestelmää, jotka parantavat moottorin vastetta ja vaimentavat moottorin ääntä.

Moottorin hiljaisuutta täydentää monipuolinen äänieristys korirakenteissa. Autossa on entistä paremmat ovitiivisteet, pienemmät paneelien välit ja alustaan, tavaratilaan, kattoverhoiluun ja oviin on lisätty uudet äänieristysmateriaalit. Laminoidut etusivuikkunat vaimentavat tuulimelua.

JUTTU JATKUU MAINOKSEN JÄLKEEN

Mazda 6:n Ohjauspyörä on muotoiltu uusiksi, ja ADD-heijastusnäytön tarkkuus on aiempaa parempi. Lisäksi mittaristossa on uusi 4,6-tuumainen värillinen TFT LCD –monitoiminäyttö. Saatavilla on myös uusi Machine Grey -koriväri.  

Uudistunut mallisto tulee myyntiin Euroopassa tulevana syksynä.

Tilaa Tuulilasin viikkokirje, joka pitää sisällään automaailman ajankohtaisimmat ja tärkeimmät asiat. Viikkokirje ilmestyy perjantaisin.

Lue uusin Tuulilasi diginä hintaan 4,90.

Kommentit

Kommentoi artikkelia

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.