Näillä malleilla Citroën valtaa Kiinan maasturimarkkinat

07.05.2014 | TL-verkkotoimitus

Kiina on noussut Citroënin suurimmaksi markkinaksi.

Ranskalaismerkillä on monen muun autonvalmistajan tapaan Kiinassa kaksi yhteistyökumppania.

Jo 22 vuotta sitten perustettiin Dongfeng-Citroën, joka on valmistanut ja myynyt kiinalaisille yli kaksi miljoonaa Citroënia.

Toisena kumppanina on Changan, joka valmistaa DS-mallit Kiinan markkinoille ja vastaa myös niiden myynnistä oman verkoston kautta.

Katumaastureita pukkaa

Citroënin asema Kiinassa noussee uudelle tasolle, kun Dongfeng hankki omistukseensa 14 prosenttia yhtiöstä.

JUTTU JATKUU MAINOKSEN JÄLKEEN

Pekingin autonäyttelyssä esiteltiin yhteistyön hedelmänä C-XR, joka on Dongfeng-Citroënin ensimmäinen katumaasturi. Malli esittelee Citroënin muotoilun tulevaa suuntaa.

Vaikka Pekingissä esitelty C-XR on vielä konseptiauto, on se yhtiön mukaan hyvin lähellä tuotantomallia. Vuoden loppuun mennessä uutuus tulee myyntiin, ja 2,65 metrin akselivälin ja korin 4,26 metrin pituuden myötä se on luokkansa suurimpia.

Ainakin aluksi vain Kiinassa myytävä C-XR tulee mahdollisesti myöhemmin myyntiin kaikkialla maailmassa. Uutuus on ranskalaismerkille erittäin tärkeä Kiinan kasvavilla katumaasturimarkkinoilla, sillä pelkästään vuodesta 2012 vuoteen 2013 niiden myynti kasvoi 50 prosenttia.

Citroën tavoittelee osaansa maasturimarkkinoista myös DS-sarjan ensimmäisellä katumaasturilla, DS 6WR -mallilla

Seuraa Tuulilasin tallin ja automaailman tapahtumia Facebookissa

Kommentit

Kommentoi artikkelia

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.