Näillä teeseillä Kia nousee huipulle

24.01.2014 | Kari Pitkänen
Näillä teeseillä Kia nousee huipulle

Kian viestinnästä ja markkinatutkimuksesta Euroopassa vastaava johtaja Panu Väinämö näkee korealaismerkillä viisi strategista haastetta.

  1. Nousu kymmenen suurimman mainstreamautomerkin joukkoon brändiarvolla mitattuna. Kaikkien tuotemerkkien vertailussa Kia on nyt sijalla 83.
  2. Autojen laadun parantaminen siten, että Kia nousee laatutestien kärkeen. Tällä hetkellä Kia sijoittuu keskitason paremmalle puolelle.
  3. Halpamerkki-imagon lopullinen muuttaminen. Kia mielletään jo value for money -tuotteeksi (hyvä vastine rahoille), ja tästä leimasta aiotaan pitää kiinni.
  4. Asiakkaiden lopullisen hyväksynnän saaminen suurissa automaissa kuten Saksassa ja Ranskassa, joissa on voimakas omaa autonvalmistus ja joissa ihmiset empivät ulkomaisten merkkien ostoa.
  5. Tunnepohjaisten tekijöiden vahvistaminen ostopäätöksissä. Nyt Kia-autot valitaan ennen kaikkea rationaalisilla järkiperusteilla.

JUTTU JATKUU MAINOKSEN JÄLKEEN

Lue Kian viestinnästä ja markkinatutkimuksesta Euroopassa vastaavan johtaja Panu Väinämön erikoishaastattelu Tuulilasin numerosta 1/2014.

Seuraa Tuulilasin tallin ja automaailman tapahtumia Facebookissa

Kommentit

Kommentoi artikkelia

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.