Nissan uhkuu itseluottamusta – ohitamme Toyotan Euroopassa

04.06.2015 | Max Lange
Nissan uhkuu itseluottamusta – ohitamme Toyotan Euroopassa

Nissanin Euroopan johtaja Guillaume Cartier kertoo, että Nissan haluaa olla Euroopan haluttavin aasialaismerkki.

Kovaa tavoitetta ei aiota saavuttaa hokkupokkus -tempuilla, vaan kilpailukykyisillä tuotteilla ja palveluilla. Nissan kovimpia aasialaisia kilpailijoita Euroopassa ovat Toyota ja Hyundai. Nämä kaksi Nissan aikoo ohittaa jo vuonna 2016.

Vaikka myyntimäärät ovat tärkeitä, tuottavuus on vielä tärkeämpää. Cartier toteaa, että he mieluummin ottavat hyvät tuotot ja arvostetun brändin kuin myyntitilastojen kärkipaikan, kerrotaan Automotive News Europessa.

Nissanin markkinaosus Euroopassa on tällä hetkellä 4 prosentin luokkaa, mikä on enemmän kuin vuosiin. Qashqai ratsastaa edelleen suosionsa huipulla, mutta Pulsarin menestys antaa vielä odottaa itseään.

JUTTU JATKUU MAINOKSEN JÄLKEEN

Tätä Cartier perustelee, sillä että Nissan oli niin kauan pois c-segmentistä, että näkyvyys ei ole vielä riittävää.

Tilaa Tuulilasin viikkokirje, joka pitää sisällään automaailman ajankohtaisimmat ja tärkeimmät asiat. Viikkokirje ilmestyy perjantaisin.

Lue uusin Tuulilasi diginä hintaan 4,90.

Kommentit

Kommentoi artikkelia

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.