Nissan uskoo menestysreseptin pitävän – ”Olemme säilyttäneet Qashqain design-DNA:n”

07.11.2013 | Jani Kajander
Nissan uskoo menestysreseptin pitävän – ”Olemme säilyttäneet Qashqain design-DNA:n”

Ainakaan puitteiden koossa ei oltu säästelty, kun uuden polven Qashqai esiteltiin Lontoon Three Mills –elokuvastudioilla. Paikalle oli tuotu myös ensimmäisen polven malli muistuttamaan siitä, mistä Qashqain tarina oikeastaan alkoi.

Ainakaan puitteiden koossa ei oltu säästelty, kun uuden polven Qashqai esiteltiin Lontoon Three Mills –elokuvastudioilla. Paikalle oli tuotu myös ensimmäisen polven malli muistuttamaan siitä, mistä Qashqain tarina oikeastaan alkoi.

Vuonna 2006 Nissan valmisti Almeran ja Primeran kaltaisia perheautomalleja, ja Sunderlandin tehtaan tuotantomäärä oli noin 300 000 autoa vuodessa. Qashqain menestys tuli jonkinlaisena yllätyksenä myös Nissanille, ja vähitellen Sunderlandin tehtaan vuosituotanto nousi yli puolen miljoonan auton rajan. Pelkästään Qashqaita on koillis-Englannissa valmistettu yli kaksi miljoonaa kappaletta.

Uuden Qashqain esitteli tietenkin Nissan-konsernin ylipäällikkö Carlos Ghosn. ”Rakennamme ensimmäisen sukupolven mallin menestykselle”, hän sanoi, ja vyörytti esiin uuden Qashqai-mallin.

Ensivaikutelma autosta on, että menestynyttä konseptia ei ole suuremmin haluttu lähteä muuttamaan, vaan pieni hienosäätö ja nykyaikaistaminen on riittänyt.

”Olemme säilyttäneet Qashqain design-DNA:n”, totesi myös pääjohtaja Ghosn.

JUTTU JATKUU MAINOKSEN JÄLKEEN

Auto on toki aiempaa matalampi ja ilmeessä on selvää sukunäköä merkin isompiin maastomalleihin, mutta Qashqain tunnistaa silti helposti.

Lue myös: Tässä on uusi Nissan Qashqai – kuvat ja tiedot

Seuraa Tuulilasin tallin ja automaailman tapahtumia Facebookissa

 

 

Kommentit

Kommentoi artikkelia

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.