Peugeotin katutykki Suomeen

08.02.2016 | TL-verkkotoimitus
Peugeotin katutykki Suomeen

Peugeot 308 GTi by Peugeot Sport -mallin myynti alkaa myös Suomessa.

Mallista on tuotannossa tarjolla kaksi tehoversiota, malliversiosta riippuen 250 tai 270 hevosvoimaa. Vääntömomentti on aina 330 Nm, ja se on käytettävissä laajalla 1900–5500 kierroksen alueella.

250-hevosvoimaisena auto kiihtyy 0-100 kilometriin 6,2 sekunnissa, 270-hevosvoimaisena vain 6 sekunnissa. Molempien huippunopeus on elektronisesti rajoitettu 250 kilometriin tunnissa. Suomeen tuodaan vain 270-hevosvoimaista versiota.

308 GTi 270 -mallin teho–paino-suhde on ainoastaan 4,46 kiloa hevosvoimaa kohti. Korkeasta tehosta huolimatta yhdistetty polttoaineen kulutus on 6 litraa 100 kilometrillä, mikä vastaa 139 gramman CO2-päästöjä kilometrillä.

Autossa on kuusivaihteinen käsivalintainen vaihteisto, ja päästöjä kaupunkiliikenteessä suitseva Start&Stop-teknologia on vakiovaruste.

Vaihteistossa käytetään alunperin NASA:n kehittämää Liquit Nitrogen-käsittelyä, jolla hammasrattaat ja akseliston on vahvistettu kestämään moottorin tuottama 330 Nm:n vääntömomentti. Käsittelyssä osat upotetaan – 152 asteiseen (305 F) nestemäiseen typpiliuokseen.

JUTTU JATKUU MAINOKSEN JÄLKEEN

Mallin suositushinta ilman paikkakuntakohtaisia toimituskuluja on 41 936 euroa.

Lisää aiheesta:

Lue uusin Tuulilasi diginä hintaan 4,90.

Tilaa Tuulilasin viikkokirje, joka pitää sisällään automaailman ajankohtaisimmat ja tärkeimmät asiat. Viikkokirje ilmestyy perjantaisin.

Kommentit

Kommentoi artikkelia

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.