Porschen pippuri uudistui kevyesti: mukana nyt ladattava hybridi – katso kuvat

24.07.2014 | TL-verkkotoimitus

Porsche esittelee Pariisin autonäyttelyssä uudistuneen Cayennen. Ulkoisesti uudistukset ovat vain kevyitä, mutta tekniikassa on paljon uutta.

Malliston tärkein uudistus on uusi ladattava hybridi. Järjestelmän yhteisteho on 416 hevosvoimaa ja nollasta sataan kiihdytys sujuu 5,9 sekunnissa. Vääntöä e-Hybridissä on 590 Nm. Auton sähkömoottorissa tehoa on 70 kW, ja pelkän sähkön voimalla autolla pääsee 36 kilometrin matkan. Huippunopeus tällöin on 125 km/h.

E-Hybridin kulutuslukemat on onnistuttu tiputtamaan hämmästyttävän alas. Porsche ilmoittaa keskikulutukseksi 3,4 l/100km. Tämä tulos on tietenkin tehty optimiolosuhteissa täydellä akulla. Auton muita moottoreita on hienosäädetty, mutta mitään suuria muutoksia ei moottoripuolella ole hybridin lisäksi tapahtunut.

Ulkoisesti muutokset ovat pieniä. Maski on aiempaa isompi, puskurit ovat muotoiltu uudelleen paremman ilmanvastuksen ja jäähdytystehon aikaansaamiseksi. Myös konepeltiin on tuotu uusia pokkauksia. Ajovalot ovat saaneet samaa ilmettä kuin muissa uudemmissa Porscheissa.

JUTTU JATKUU MAINOKSEN JÄLKEEN

Takavaloja on muotoiltu kulmikkaammiksi, ja takapuskurit sekä pakoputkien ulostulot ovat saaneet kevyesti uutta ilmettä. Auton sisäpuolella näkyvin muutos on uusi ratti, joka on tuotu 918 Spyder -superautosta.

Cayennen hinnat alkavat vajaasta 100 000 eurosta ja menevät kalliimmassa mallissa reilusti yli 200 000 euroon. Cayenne Diesel ja e-Hybrid ovat malliston edullisimmat mallit matalimpien päästöarvojen ansiosta. Ladattavan hybridin hiilidioksidipäästöt ovat hämmästyttävän alhaiset 79 g/km.

Seuraa Tuulilasin tallin ja automaailman tapahtumia Facebookissa.

Kommentit

Kommentoi artikkelia

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.