Pudotuspeliä autokaupassa – vuoden 2013 voittajat ja häviäjät

04.02.2014 | Jani Kajander
Pudotuspeliä autokaupassa – vuoden 2013 voittajat ja häviäjät

Vuonna 2013 Suomessa myytiin vähiten autoja sitten vuoden 2009. Kaikille aika ei silti ollut alamäkeä.

Viime vuoden suurimpia onnistujia olivat BMW, Mercedes-Benz ja Opel, jotka kasvattivat viidentoista kärkimerkin joukossa ainoina myyntiään.

Kian, Skodan ja Volvonkin leireissä lienee aihetta tyytyväisyyteen, sillä laskeneista luvuista huolimatta markkinaosuutta tuli vuoden aikana lisää.

Hyundai, Nissan ja kaikki ranskalaismerkit menettivät reilusti myyntiään. Selkeä epäonnistuja oli myös koko toimintansa kuoppaamiseen päätynyt Alfa Romeon, Fiatin ja Jeepin maahantuoja Autofennica Oy.

Kokonaisuudessaan Suomessa myytiin vuonna 2013 noin seitsemän prosenttia vähemmän autoja kuin vuonna 2012.

JUTTU JATKUU MAINOKSEN JÄLKEEN

Suosituimmat merkit 2013

Lue Tuulilasin 6.2. ilmestyvästä numerosta 2/2014 katsaus vuoden 2013 ensirekisteröinteihin.

Seuraa Tuulilasin tallin ja automaailman tapahtumia Facebookissa

Kommentit

Kommentoi artikkelia

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.