Ranskalaiset suunnittelevat paluuta Yhdysvaltojen automarkkinoille DS:n turvin

06.10.2014 | TL-verkkotoimitus
Ranskalaiset suunnittelevat paluuta Yhdysvaltojen automarkkinoille DS:n turvin

PSA-konserni suunnittelee paluuta Yhdysvaltojen automarkkinoille ensi vuosikymmenellä.

PSA haluaa tehdä DS:stä kansainvälisen automerkin, jolloin Yhdysvalloissa mukana olo on välttämättömyys. Vuoden 2020 jälkeen DS haluaa myydä autoja yli 200 kaupungissa ympäri maailman, kertoo DS:n toimitusjohtaja Yves Bonnefont Automotive News Europelle.

Päätös Yhdysvaltojen markkinoille siirtymisestä tulisi aikaisintaan 2017, koska merkki haluaa kehittää brändiänsä ennen sinne menoa. Autojen myynti ei alkaisi ennen vuotta 2020.

Tällä hetkellä yksikään DS:n viidestä automallista ei täytä Yhdysvaltojen autoille annettavia vaatimuksia. PSA teki DS:stä aiemmin tänä vuonna oman automerkkinsä. DS irrotettiin Citroënista omaksi premium-malleihin erikoistuneeksi merkiksi.

JUTTU JATKUU MAINOKSEN JÄLKEEN

Viimeinen ranskalaismerkki Yhdysvalloissa on ollut Peugeot, joka vetäytyi kyseisiltä markkinoilta vuonna 1991. Citroën vetäytyi jo 1970-luvulla. Monia Renaultin komponentteja ja tekniikkaa löytyy Yhdysvalloissa myytävistä Nissaneista ja Infiniteistä.

Seuraa Tuulilasin tallin ja automaailman tapahtumia Facebookissa.

Kommentit

Kommentoi artikkelia

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.