Ranskalaismerkki kovassa nosteessa – nuorin automallisto koskaan

22.07.2014 | TL-verkkotoimitus
Ranskalaismerkki kovassa nosteessa – nuorin automallisto koskaan

Peugeot kasvatti myyntiään ja vahvisti asemiaan kansainvälisillä automarkkinoilla tammi-kesäkuussa 2014.

Euroopassa Peugeotin myynti nousi 13,5 % ja Kiinassa peräti 32,4 %. Myynnin positiivista kehitystä ovat olleet siivittämässä uutuusmallit, Vuoden Autoksi valittu Peugeot 308 ja sen farmariversio 308 SW sekä crossover-mallit Peugeot 2008 ja 3008.

Peugeot-mallisto on tällä hetkellä kaikkien aikojen nuorin, keski-iältään vain kolme vuotta. Peugeot on johtava automerkki tavoiteltaessa entistä alhaisempia kulutuslukemia ja CO2-päästöjä.

Peugeot-malliston keskimääräinen CO2-lukema on tällä hetkellä 112,2 g/km. Innovatiivisen Peugeot 2008 Air -mallin tulo markkinoille vuonna 2016 merkinnee johtoaseman vahvistumista entisestään.

Vuoden 2014 ensimmäiset kuusi kuukautta olivat Peugeotille erittäin merkittäviä uusien mallilanseerauksien myötä. C-segmentin uutuusmallia 308:aa on myyty jo yli 100 000 kpl.

Farmariversio 308 SW:tä on myyty jo ennen sen tämän kesän aikana tapahtuvaa markkinoille tuloa 21 100 kpl. Sochaux’n tehdas onkin nostanut 308:n tuotantomäärää huhtikuun 160 kappaleesta 900 kappaleeseen vuorokaudessa.

JUTTU JATKUU MAINOKSEN JÄLKEEN

Uusi crossover 2008, joka tuli markkinoille kesällä 2013, on otettu erittäin positiivisesti vastaan. Euroopassa sen markkinaosuus on omassa kokoluokassaan 23,3 %. Tämän vuoden kuuden ensimmäisen kuukauden aikana 2008:n tuotantomäärä nousi 100 000 kappaleeseen.

Myyntimenestyksen myötä Mulhousen tehdas Ranskassa on kolminkertaistanut 2008:n tuotantomäärän 860 kappaleeseen vuorokaudessa. Vastikään uudistunut Peugeot 3008 Crossover kasvatti alkuvuodesta myyntiään 13 % edelliseen vuoteen verrattuna.

Myös Peugeotin hyötyajoneuvot ovat kasvattaneet suosiotaan myynnin nousun ollessa 7,6 % vuoden 2014 kuuden ensimmäisen kuukauden aikana. Keväällä markkinoille tulleen uuden Boxer-mallin myynti on lähtenyt erinomaisesti käyntiin kaikkialla Euroopassa. Uusi Boxer lanseerataan Suomessa syyskuussa.

Peugeot kasvatti myyntilukemiaan Euroopassa 7,6 % eli markkinoiden keskiarvoa enemmän saavuttaen 6,6 % markkinaosuuden. Peugeotin myynti nousi esimerkiksi Espanjassa 14,3 %, Italiassa 16,3 % ja Portugalissa peräti 38,5 %. Peugeotin markkinaosuus oli nousussa myös useissa Euroopan maissa, esim Ranskassa, Italiassa, Itävallassa, Belgiassa, Tanskassa ja Norjassa.

Ranskassa Peugeotin myynti nousi kaksi kertaa niin paljon kuin markkinat. Ranskan henkilöautomyynnin noustua 2,9 % nosti Peugeot myyntiään peräti 7,5 % saavuttaen 17 % markkinaosuuden. Uusi Peugeot 308 oli C-segmentin myydyin automalli 3 % markkinaosuudella ja myös 3008 ja 508 olivat kokoluokkansa myydyimpiä malleja.

Seuraa Tuulilasin tallin ja automaailman tapahtumia Facebookissa.

Kommentit

Kommentoi artikkelia

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.