Rolls Royce: "Mercedes-Maybach ei ole suora kilpailijamme, muut luksustuotteet kylläkin"

10.02.2015 | TL-verkkotoimitus

Rolls Roycen Pohjois-Amerikan viestintäpäällikön mukaan Maybach-merkin uudelleenherättäminen ei vaikuta Rolls Roycen myyntiin, koska Mercedes-Maybach ei ole suora kilpailija.

Mercedes Benz julkisti äskettäin S-sarjastaan hulppeamman version nimeltään Mercedes-Maybach. Mercedesin mukaan se kilpailee kaikista ylellisimpien autojen sarjassa, jossa ovat Bentley ja Rolls Royce.

CarAdvice kysyi Rolls Royce Pohjois-Amerikan viestintäpäällikkö Gerry Spahnilta, että onko uusi Mercedes-Maybach todellinen Rolls Roycen kilpailija. Spahnin vastaus oli, että ainoastaan käytetyn Rolls Roycen kilpailija, ei uuden.

Rolls Royce katsoo, että valmistamiensa autojen todellisia kilpailijoita ovat muut luksustuotteet, kuten lentokoneet, jahdit, asunnot tai taidemaalaukset.

JUTTU JATKUU MAINOKSEN JÄLKEEN

”Rolls Roycen ostaja saattaa maksaa 20 miljoonaa dollaria veneestä, ja siihen kylkeen hankitaan yksi tai kaksi Rolls Roycea”, toteaa Spahn.

”Tyypillinen asiakkaamme omistaa seitsemän autoa – autot ovat heille kuin takit minulle, ne ovat elämäntyylivalintoja, eivät taloudellisia”, kertoo Spahn. ”Rolls Roycen omistajilla on yleensä kaksi yhteistä ominaisuutta: he ovat erittäin rikkaita ja erittäin vaativia.”

Mercedes-Maybach ja BMW:n seiska-sarjan perustuva Rolls Royce Ghost asettuvat hintatasoltaan suurin piirtein samalle tasolle.

Tilaa Tuulilasin viikkokirje, joka pitää sisällään automaailman ajankohtaisimmat ja tärkeimmät asiat. Viikkokirje ilmestyy perjantaisin.

Kommentit

Kommentoi artikkelia

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.