Seuraava Passat pakotettu premium-tasolle

03.07.2014 | TL-verkkotoimitus
Seuraava Passat pakotettu premium-tasolle

VW on joutunut nostamaan seuraavan Passatin tasoa lähemmäs saksalaisia premium-merkkejä, jotta se pystyisi kilpailemaan kovilla Euroopan markkinoilla.

Passatia on myyty jo vuodesta 1973 alkaen 22 miljoonaa kappaletta. Heinäkuussa julkaistava kahdeksannen sukupolven Passat saapuu Euroopan autokauppoihin marraskuussa ja on uusien haasteiden edessä, uutisoi Automotive News Europe.

Keskiluokan autoilla, johon myös Passat kuuluu, on ollut viime vuosina vaikeaa. Halpamerkit tuovat autoihinsa lisäherkkuja ja premium-merkit julkaisevat edullisempia malleja. Tilaa perinteisille autoille ei enää jää, ellei erotu.

Kilpailu keskiluokassa on niin kovaa, että Passatin nostaminen premium-tasolle on hyvä veto, kertoo Center of Automotive Mangmentin johtaja Stefan Bratzel. Uudessa suunnitelmassa on riskinsä, sillä VW ei halua menettää vanhaa asiakaskuntaansa tekemällä Passatista liian kalliin.

JUTTU JATKUU MAINOKSEN JÄLKEEN

VW itse on sanonut, että hinnat eivät nouse liikaa. Saksassa Passatin hinnan uummoillaan olevan hieman aiempaa ylempänä, mutta kuitenkin vähemmän kuin BMW 3-sarjassa tai Mercedes C-sarjassa. Passat on edellä mainittuja huomattavasti tilavampi.

Uusi Passat haluaa siis haukata asiakkaita erityisesti premium-merkeiltä tarjoamalla samat varusteet ja laatutason, mutta hieman isommissa kuorissa.

Seuraa Tuulilasin tallin ja automaailman tapahtumia Facebookissa.

Kommentit

Kommentoi artikkelia

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.