Subaru-mallisto samalle alustalle

09.03.2016 | TL-verkkotoimitus
Subaru-mallisto samalle alustalle

Subaru on julkaissut uuden globaalin perusrakenteen, jonka päälle rakennetaan tulevaisuuden Subarut aina vuoteen 2025 saakka.

Subaru-henkilöautojen uusi globaali perusrakenne on yksi kuudesta kohdasta edistää Subarun toukokuussa 2014 julkaisemaa Prominence 2020 -projektia, jonka päämäärä ei ole ainoastaan tavoitella kestävän kehityksen tuomaa lisäkasvua vaan myös aktiivisesti vahvistaa Subaru-brändin maailmanlaajuista tunnettuutta ja liiketoimintarakennetta.

Uusi perusrakenne yhdessä boxermoottoriperheen, symmetrisen AWD-nelivedon ja törmäyksiä estävän EyeSight-järjestelmän kanssa muodostavat Subarun ydinteknologiat.

Suorituskykyä ja turvallisuutta

 Subarun uusi Global -perusrakenne on yhtiön mukaan sen historian suurin yksittäinen auton kokonaissuorituskykyä parantava uudistus. Perusrakenne parantaa valmistajan mukaan Subarun ajovakautta ja -mukavuutta sekä vaimentaa korin ääniä ja värinöitä.

Uusi perusrakenne lisää korin ja jousituksen jäykkyyttä 70-100 prosenttia nykyisiin malleihin nähden. Yhdessä uuden jousitusgeometrian, iskunvaimennuksen ja viisi milliä matalamman painopisteen ansiosta pidon tiehen luvataan paranevan.

Uuden perusrakenteen vääntöjäykkyys on 70 prosenttia nykymalleja suurempi ja se vaimentaa törmäysenergiaa 40 prosenttia paremmin kuin nykymallit.

JUTTU JATKUU MAINOKSEN JÄLKEEN

Kaikki mallit samalle alustalle

Uusi perusrakenne tarjoaa koko Subaru-mallistolle yhden yhtenäisen alustan. Se mahdollistaa polttoainekäyttöisten, pistoke-hybridien, hybridi- ja sähköautomallien suunnittelun ja tuotannon yhdelle ja samalle alustalle.

Uusi perusrakenne säästää suunnittelu- ja tuotantokustannuksia, kun eri automallien valmistus samalla tuotantolinjalla on mahdollista.

Subaru esittelee uuden perusrakenteen ensi kertaa myöhemmin tänä vuonna esiteltävän uuden sukupolven Subaru Impreza -mallin yhteydessä.

Lue uusin Tuulilasi diginä hintaan 4,90.

Tilaa Tuulilasin viikkokirje, joka pitää sisällään automaailman ajankohtaisimmat ja tärkeimmät asiat. Viikkokirje ilmestyy perjantaisin.

Kommentit

Kommentoi artikkelia

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.