Tämä automerkki ei edes halua miellyttää kaikkia

30.03.2015 | TL-verkkotoimitus

Lexus myöntää, että heidän autojensa muotoilun ei edes kuulu miellyttää kaikkia. Toyotan luksushaara haluaa olla tietoisesti erilainen.

Geneven autonäyttelyssä esitelty LF-SA pikkuautokonsepti oli tietoisesti provosoivan näköinen. Kyseistä konseptia ei edes suunnitella otettavaksi tuotantoon, mutta se antaa kuvan merkin tulevasta muotoilusuunnasta.

Lexuksen Euroopan toimintojen johtaja Alain Uyttenhoven kertoo, että Lexuksen on erotuttava muista. He ovat merkin 25-vuotisen historian ajan kopioineet muita, mutta nyt kasvu onnistuu ainoastaan tekemällä jotain omaa.

”Koska olemme haastajia, olemme päättäneet, että meidän pitää olla erilaisia. Meidän tulee erottautua, olla rohkeita ja tehdä autoja, jotka eivät muistuta mitään muuta autoa markkinoilla”, toteaa Uyttenhoven Autocarissa.

JUTTU JATKUU MAINOKSEN JÄLKEEN

Uyttenhovenin mukaan noin 60 prosenttia asiakkaista sanoo RX-katumaasturin nähdessään ”wau” ja 30–40 prosenttia toteaa, että "ehkä tuo auto ei ole minulle".

Lexuksella on tavoite, että he myisivät vuodessa 100 000 autoa Euroopassa. Saa nähdä, toimiiko Lexuksen rohkea taktiikka.

Tilaa Tuulilasin viikkokirje, joka pitää sisällään automaailman ajankohtaisimmat ja tärkeimmät asiat. Viikkokirje ilmestyy perjantaisin.

Lue uusin Tuulilasi diginä hintaan 4,90.

Kommentit

Kommentoi artikkelia

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.