Tämä Renaultin mallikummajainen on tarkoitettu ainoastaan Venäjän markkinoille – pelkällä K:lla

31.03.2016 | Max Lange

Renault on esitellyt Venäjän markkinoille tarkoitetun Kapturin, joka on käytännössä hieman joka suuntaan venytetty Captur.

Tavallinen C-kirjaimella kirjoitettu Captur on suosittu kompaktiluokan crossover, jota myydään ympäri maailman. Captur sijoittuu Renaultin mallistossa isomman Kadjarin alapuolelle. Siksi tämä uusi, K:lla kirjoitettava Kaptur on hieman erikoinen malli.

Renaultin mukaan Kaptur on 4 333 mm pitkä, mikä on 211 mm tavallista Capturia enemmän. Uutuus on myös 1 811 mm leveä, joka sekin perusmallia 35 mm enemmän. Kapturin akseliväli on myös Capturia pidempi.

Kaptur on myös selkeästi korkeampi kuin Captur, mutta se johtuu suurimmaksi osaksi selkeästi kasvaneesta maavarasta. Mielenkiintoista on myös, että isomman Kadjarin kokonaispituus on vain noin 10 cm enemmän kuin venäläisessä Kapturissa.

Kaptur on selkeästi lokalisoitu Venäjän automarkkinoille. Korkea maavara, jämäkämpi jousitus, neliveto ja keskitasauspyörästö viittaavat siihen, että Kaptur on optimoitu Venäjän verrattain huonoja tieolosuhteita varten.

JUTTU JATKUU MAINOKSEN JÄLKEEN

Perusteita täysin omalle Venäjä-mallille on hieman vaikea täysin ymmärtää, sillä naapurimaamme automarkkinat sakkaavat todella pahasti. Monet muut autonvalmistajat ovat myös lakkauttaneet autotuotantoaan Venäjällä viime aikoina.

Kapturia valmistetaan myös Venäjällä ranskalaismerkin moskovalaisessa tehtaassa. Kapturin markkinoita ovat Venäjän lisäksi Armenia, Azerbaidzhan, Valko-Venäjä, Kazakstan, Kirgisia, Moldova, Tadžikistan ja Uzbekistan.

Tilaa Tuulilasin viikkokirje, joka pitää sisällään automaailman ajankohtaisimmat ja tärkeimmät asiat. Viikkokirje ilmestyy perjantaisin.

Lue uusin Tuulilasi diginä hintaan 4,90.

Kommentit

Kommentoi artikkelia

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.