Tarvitsetko teräsvanteita?

14.03.2014 | Tapio Ketonen
Tarvitsetko teräsvanteita?

Siivosimme Tuulilasin autotallia ja kokosimme tarpeettomia teräsvanteita pois vietäväksi. Päätimme kysyä, onko vanteille käyttöä. Ei ollut, mutta sulatukseen kelpasivat.

Julkaisimme tämän jutun 14.3. verkkopalvelussamme. Golfin vanteille löytyikin käyttöä, mutta Passatin vanteet eivät kelvanneet kellekään. Yhden sarjan tosin lahjoitimme työtoverille toiselta osastolta.

Niinpä kuormasimme vanteet Citroen C5:n suureen tavaratilaan ja veimme koko kuorman Kivikon Sortti-asemalle. Vartija toimistokopissa tuumaili: "Heitelkää ne tuonne metalliromulavalle." Näin pääsimme lopulta eroon ylimääräisistä vanteista. Suomalaiset autoilijat eivät näemmä ole kiinnostuneita pilahintaisista vanteista. Pyytämämme kymppi kappaleelta on mielestämme pilahinta.

--------------------

Alkuperäinen juttumme oli tällainen:

Jo usean vuoden ajan olemme rengastesteissämme käyttäneet nykyautojen yleisintä rengaskokoa, joka on 205/55 R 16. Sitä ennen testikokomme oli 195/65 R 15. Tallin nyllyille on jäänyt suuri määrä 15-tuumaisia vanteita, joille meillä ei enää ole käyttöä. Niinpä siivosimme hyllyjä.

Tuumailimme, että ehkä vanteille löytyisi vielä käyttäjiä. Ne ovat hyväkuntoisia, niitä on käytetty rengastesteissä, joiden mittausajot ajetaan joko talvella jääradalla ja lumisella tiellä tai kesällä asfaltoidulla testiradalla.

JUTTU JATKUU MAINOKSEN JÄLKEEN

Poistettava vannevalikoima on seuraava:

16 kpl 6Jx15H2 ET38, pulttijako 5x100 mm, keskireikä 57 mm, sopii mm. Skoda Octavia 4/97 ->, Audi A3 9/96 - 4/03, VW Golf IV / Bora 10/97 ->

20 kpl 6½x15H2 ET33, pulttijako 5x112 mm, keskireikä 57 mm, sopii mm. VW Passat, Audi A4 

4 kpl 6Jx15H2ET45, pulttijako 4x100 mm, keskireikä 54 mm, sopii mm. Toyota Corolla 1.02 ->, Yaris 1.06 ->, Corolla Verso 1-02 - 5.04

Saisiko noista kelvollisista kympin kappaleelta? Voit myös tehdä tarjouksen. Vanteet pitäisi noutaa A-lehtien toimitalosta Helsingin Kulosaaresta, osoite Risto Rytin tie 33. Viikolla 12 jäljellä olevat vanteet lähtevät sulatukseen.

Jos vanteet kiinnostavat, lähetä sähköpostia - ei siis kannata enää lähettää, vanteet ovat nyt tuolla:

Kommentit

Kommentoi artikkelia

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.