Tässä on Hiacen ranskalaissävytteinen perillinen – uusi Toyota Proace

31.03.2016 | Max Lange

Toyota on juuri esitellyt pakettiautoversion Proacestaan. Proace julkistettiin tila-autona Geneven autonäyttelyssä. Lue lisää Tuulilasi.fi:n uutisista.

Toyota Proace jakaa perusrakenteensa myös juuri julkaistujen Citroën Jumpyn ja Peugeot Expertin kanssa. Proace perustuu PSA:n EMP2-pohjarakenteelle, ja pakettiautosta on tarjolla peräti kolme erilaista koripituutta – erittäin lyhyt 4,6 m, 4,9 m ja pisin 5,3 m.

Toyota ja PSA kehuvat, että uutuuden tilankäyttö on erinomaista, varsinkin ulkomittoihin nähden. Pakettiautouutuuden ajo-ominaisuuksia kehutaan myös erittäin henkilöautomaisiksi, ja turvallisuus on nostettu myös henkilöautojen tasolle Euro NCAP viiden tähden myötä.

Proaceen on tarjolla viisi eri moottorivaihtoehtoa. Itsessään moottoreita on tarjolla kaksi: 1,6-litrainen ja 2,0-litrainen turbodiesel. Moottoreiden tehohaarukka on 95–180 hv. Vääntölukemat nousevat 210 Nm aina 400 Nm asti.

Vaihteistovaihtoehtojakin on lukuisia riippuen mototorivaihtoehdoista: viisi- ja kuusilovinen manuaali, kuusivaihteinen robotisoitu manuaalivaihteisto tai kuusipykäläinen perinteinen automaattivaihteisto.

JUTTU JATKUU MAINOKSEN JÄLKEEN

Auton kehitystyössä ja etenkin monissa yksityiskohdissa on hyödynnetty paljon pakettiautoilla työkseen ajavien mielipiteitä. Siksi Proacessa on monia pieniä jippoja, joilla auton kanssa eläminen olisi tehty helpommaksi.

Pakettiautokolmikko tulee myyntiin kesäkuussa 2016.

Tilaa Tuulilasin viikkokirje, joka pitää sisällään automaailman ajankohtaisimmat ja tärkeimmät asiat. Viikkokirje ilmestyy perjantaisin.

Lue uusin Tuulilasi diginä hintaan 4,90.

Kommentit

Kommentoi artikkelia

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.