Tesla uudistaa myymälöidensä ilmeen – autoja ei tyrkytetä asiakkaille

24.08.2015 | Max Lange
Tesla uudistaa myymälöidensä ilmeen – autoja ei tyrkytetä asiakkaille

Tesla on uudistamassa myymälöidensä ilmettä maailmanlaajuisesti. Tämä johtuu uudenlaisista asiakkaista sekä tuoreesta automallista.

Tesla Model X:n myynti on käynnistymässä syyskuun loppupuoliskolla, ja samassa yhteydessä Tesla haluaa uudistaa myymäläkonseptiaan. Uusien myymälöiden ideana on luoda tarinoita Teslasta, sillä näin nuorella yhtiöllä ei vielä välttämättä ole paljon historiaa.

Myymälät keskittyvät jatkossa neljään teemaan: turvallisuus, automaattinen ajaminen, yhtiön latausverkosto ja dual-sähkömoottorit. Teslan varaviestistäjohtaja Ricardo Reyes kertoo, että Teslan myymälään menevien asiakkaiden ensimmäinen kysymys on aina auton lataamisesta. Tässä on suuri ero perinteisiin autoihin verrattuna, sillä niiden asiakkaiden ei tarvitse kysyä, kuinka huoltoasemat toimivat.

Tesla on yhtiönä vaiheessa, jossa sen täytyy houkutella myös muita ostajia kuin vain teknologiasta kiinnostuneita edelläkävijöitä. Asiakkaiden kouluttaminen sähköautojen saloihin on tällöin ensiarvoisen tärkeää, kertoo Autonews.

Sähköautopioneerin myymälät eivät ole paikkoja, joissa uutta Teslaa tyrkytetään asiakkaalle. Ne ovat paikkoja, joissa asiakas voi viettää aika Teslan brändin kanssa. Useat ostajat loppupeleissä varustavat ja ostavat autonsa verkossa.

JUTTU JATKUU MAINOKSEN JÄLKEEN

Tesla valmistaa nykyään autojensa oheen myös vaatteita ja muita asusteita. Näillä halutaan luoda brändi-imagoa auton oheen sekä luoda lisätuloa yhtiölle. Asusteet ovat Teslan oman design-tiimin suunnittelemia, ja niissä käytetään hyödyksi autonvalmistuksessa tulleita ylijäämäosia.

Vaate- ja asustemallistoa uudistetaan kahdesti vuodessa perinteisten muotitalojen tapaan, jotta Teslan myymälöissä olisi säännöllisin väliajoin uutta nähtävää. Nämä linkitetään myös Teslan autoihin tulevien ohjelmistopäivitysten kanssa.

Tilaa Tuulilasin viikkokirje, joka pitää sisällään automaailman ajankohtaisimmat ja tärkeimmät asiat. Viikkokirje ilmestyy perjantaisin.

Lue uusin Tuulilasi diginä hintaan 4,90.

Kommentit

Kommentoi artikkelia

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.