Tiesitkö, että DS on nykyään aivan oma ranskalainen automerkkinsä?

28.08.2015 | Max Lange
Tiesitkö, että DS on nykyään aivan oma ranskalainen automerkkinsä?

DS on Citroënista äskettäin irrotettu premium-brändi, jonka pohjalle rakennetaan saksalaisten kanssa tasapäin kilpaileva automerkki.

DS tuotepäällikkö Vincent Devos kertoo Automotive News Europelle, että DS voi saavuttaa kahden vuosikymmenen sisällä muut premium-automerkit. Projekti on siis pitkä ja työläs, joka kantaa hedelmää vasta pitkällä aikavälillä.

DS aikoo erottua muista premium-merkeistä erityisellä persoonallisuudellaan ja Avantgarde-muotoilullaan. DS on julkaisemassa vasta nyt ensimmäisiä täysin omia automallejaan, jotka eivät ole varsinaisesti sidoksissa Citroëniin. Brändin identiteetti on kovin nuori, joten menestystä ei vielä voi odottaa.

Ranskalaismerkin autoja myydään jatkossa DS Storeissa js DS Saloneissa. Store on isompikokoinen erillismyymälä, jossa on tarjolla pelkästään DS:n malleja. Salon puolestaan on Citroënin myymälässä oleva erillinen tila DS:n autoille.

JUTTU JATKUU MAINOKSEN JÄLKEEN

DS:ltä on Devosin mukaan tulossa kuusi täysin uutta automallia ennen vuotta 2020. Mallien joukossa on ainakin katumaastureita sekä sedan. Autoja on tarjolla myös eri kokoluokissa. Seuraavat DS:n uudet malli ovat DS3 ja DS4, joiden nykyiset malliversiot ovat jo verrattain vanhoja.

Vincent Devos väläyttää myös lopuksi, että DS saattaa nykyisten markkina-alueidensa, Euroopan ja Kiinan lisäksi mennä Yhdysvaltoihin. Ranskalaisia merkkejä ei Yhdysvalloissa ole näkynyt pitkään aikaan.

Tilaa Tuulilasin viikkokirje, joka pitää sisällään automaailman ajankohtaisimmat ja tärkeimmät asiat. Viikkokirje ilmestyy perjantaisin.

Lue uusin Tuulilasi diginä hintaan 4,90.

Kommentit

Kommentoi artikkelia

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.