Toyota jälleen maailman arvokkain autobrändi

01.10.2013 | TL-verkkotoimitus
Toyota jälleen maailman arvokkain autobrändi

Japanilainen Toyota on säilyttänyt paikkansa maailman arvokkaimpana autoalan brändinä.

Seuraavaksi korkeimmalla automerkeistä Interbrandin tuoreella Best Global Brands -listalla on Mercedes-Benz ja sen perässä BMW.

Toyota arvioitiin maailman kymmenenneksi arvokkaimmaksi brändiksi eli samalle sijalle, jolle yhtiö nousi viime vuonna. Mercedes ja BMW seurasivat sitä sijoilla 11 ja 12.

Toyotan brändiarvo kohosi Interbrandin mukaan selvästi lähimpiä kilpailijoita enemmän, 17 prosenttia.

JUTTU JATKUU MAINOKSEN JÄLKEEN

Kaikkiaan 14 autoalan brändiä ylsi sadan parhaan joukkoon Interbrandin listauksessa:

Apple on kokonaislistan arvokkain brändi ja sen perässä tulee Google. Coca-Cola tippui listalla viime vuoden ykkössijalta kolmanneksi.

Kommentit

Kommentoi artikkelia

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.