Toyota maailman arvokkain autobrändi

07.03.2014 | TL-verkkotoimitus
Toyota maailman arvokkain autobrändi

Toyota on säilyttänyt asemansa maailman arvokkaimpana autobrändinä.

Näin arvioi brittiläinen konsulttiyhtiö Brand Finance, jonka vuosittaiselta listaukselta löytyy 100 automerkkiä.

Listalla mukana olevista yhtiöistä lähes kaikki kasvattivat brändiarvoaan. Ainoat häviäjät olivat Kia, Tata ja Fiat, joiden brändiarvo laski vuoden aikana.

Näistä Kia säilytti arvonsa lähes ennallaan ja laskua tuli vain 35 miljoonaa dollaria. Korealaisyhtiö paransikin sijoitustaan listalla yhdellä pykälällä sijalle 14. Sijoitus parani Fiatin kustannuksella, joka laski kolme pykälää sijalle 16. Italialaisyhtiön brändiarvo on nyt vajaat 5,2 miljardia dollaria.

Intialaisyhtiö Tata Motors romahti vuodessa sijalta 23 sijalle 42. Yhtiön brändiarvo laski 3,6 miljardista dollarista 2,3 miljardiin.

Saksa ja Japani jyräävät

JUTTU JATKUU MAINOKSEN JÄLKEEN

Toyotan brändiarvo kasvoi vuodessa noin yhdeksän miljardia dollaria 34,9 miljardiin dollariin.

BMW ja Volkswagen vaihtoivat vuoden aikana paikkoja Bemarin noustessa toiselle sijalle. Yhtiön brändiarvoksi lasketaan nyt 28,9 miljardia dollaria. Volkkarin vastaava luku on 27 miljardia.

Nelossijan säilytti Mercedes-Benz 24,1 miljardilla ja viidenneksi nousi Honda 22,1 miljardin dollarin brändiarvolla.

Top 10:

Seuraa Tuulilasin tallin ja automaailman tapahtumia Facebookissa

Kommentit

Kommentoi artikkelia

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.